Tuesday, 11 December 2018

TEMATICĂ INTENSIV 2019


INTENSIV ENGLEZA

I. VOCABULARY:
a)       ANIMALS
b)      COLOURS
c)       FRUITS AND VEGETABLES
d)      NUMBERS
e)       THE HOUSE / IN THE HOUSE (FURNITURE)
f)       THE HUMAN BODY
g)      THE WEATHER (SEASONS / WEATHER CONDITION)
h)      JOBS
i)        COUNTRIES / LANGUAGES / NATIONALITIES
j)        THE MONTHS OF THE YEAR / THE DAYS OF THE WEEK /  THE MOMENTS OF THE DAY
k)      THE CLOCK
l)        DESCRIBING PEOPLE
m)    CLOTHES
n)      FOOD

II. GRAMMAR:
a) TO BE, TO HAVE, TO DO (AFFIRMATIVE, NEGATIVE, INTERROGATIVE)-PREZENT.
b) TO BE-PAST (AFFIRMATIVE)
c) PRESENT SIMPLE (AFFIRMATIVE, NEGATIVE, INTERROGATIVE)
d) PRESENT CONTINUOUS (AFFIRMATIVE, NEGATIVE, INTERROGATIVE)
e) THE PLURAL OF NOUNS (REGULAR/IRREGULAR)
f) PRONOUNS
g) DEMONSTRATIVE PRONOUN / ADJECTIVE: THIS / THAT, THESE / THOSE
h) POSSESSIVE ADJECTIVE / PRONOUN
i) THE COMPARAISON OF ADJECTIVES (SHORT, LONG, IRREGULAR-GOOD, BAD)
j) PLACE PREPOSITIONS
k) CAN / CAN’T, MUST / MUSTN’T
l) WH-QUESTIONS

III. LIFE EXPERIENCE:
a)       SPEAK ABOUT YOURSELF
b)      SPEAK ABOUT YOUR FAMILY
c)       HOBBIES
d)      DESCRIBE YOUR FRIEND / YOUR FAVOURITE STAR
e)       YOUR DAILY / WEEKLY ROUTINE
f)       SPEAK ABOUT WEATHER IN DIFFERENT SEASONS
g)      EATING HABITS
h)      DESCRIBE YOUR SCHOOL
i)        DESCRIBE YOUR TOWN
j)        CLOTHES IN DIFFERENT SEASONS
k)      SPEAK ABOUT YOUR PARENTS’ JOBS
l)        DESCRIBE YOUR HOUSE  / YOUR ROOM
m)    PETS

4 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Buna ziua, va rog imi spuneti in ce consta anul acesta examenul pentru engleza intensiv. Va multumesc!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buna ziua.
      Testul de competență lingvistică pentru admiterea în clasa a V-a cu program intensiv de studiu al unei limbi moderne de circulaţie internaţională vizează competențele şi cunoştinţele acumulate în clasele III-IV şi constă dintr-o probă orală și o probă scrisă.
      PROBA ORALĂ
      a) Etapa I – lecturarea cu voce tare a unui text în limba modernă. Textul înscris pe biletul de testare trebuie să fie selectat dintr-unul dintre manualele alternative pentru clasele a III-a şi a IV-a.
      Lecturarea textului este urmată de formularea de răspunsuri la 2-3 întrebări înscrise pe biletul de testare, răspunsuri care să dovedească înţelegerea globală şi detaliată a textului.
      b) Etapa a II -a – realizarea unui dialog interactiv (elev-elev) pe o temă dată, având unul dintre membrii comisiei drept moderator.
      Biletele necesare pentru proba orală vor fi elaborate astfel:
      - pentru etapa I – un set de bilete (grupate conform manualelor alternative aprobate de MEN) conţinând fiecare un text de 50-75 cuvinte şi 2-3 întrebări de verificare a înţelegerii globale şi detaliate a textului respectiv. Elevul extrage un bilet din setul de bilete care corespunde manualului studiat la clasă sau, dacă doreşte, din setul care corespunde altui manual.
      - pentru etapa a II-a – un set de bilete conţinând subiecte de interacţiune verbală în conformitate cu programa şcolară pentru clasele a III-a şi a IV-a. Elevii (în perechi numite de comisie) extrag un bilet pentru fiecare pereche, pregătesc interacţiunea verbală timp de 3-5 minute şi apoi revin în faţa comisiei pentru a prezenta conversaţia.
      PROBA SCRISĂ - timp de lucru - 1 oră
      Proba scrisă presupune redactarea unui text de 50–75 cuvinte pe o temă dată și care să demonstreze capacitatea de exprimare în scris și însuşirea principalelor funcţii/acte de limbaj, conform nivelului A1 prevăzut de programa.

      Delete